Lördag 6 september - Jag mår bra i alla fall.

Är det bara jag som uppskattar att det regnar??
Även om jag inte är riktigt nöjd med min insats att få V att sluta med nappen, så har jag sovit gott i alla fall. Och inget går ju upp mot en god natt sömn, eller vad säger man?? I "natt" vaknade vi två ggr. En gång vid fyra (det var lite krigande med nappandet då). Sen en gång vid sju i morse. Vid sju ställde jag klockan på ringning (fråga inte!!) till 8.15. Men efter att ha snoozat två ggr stängde jag av och tänkte "man vet aldrig när man får sova ut nästa gång" så levde jag på känslan en stund och somnade om. Och vaknade 9.15 istället. Ibland mår man såå braaa!! Och att vakna till att regnet smattrar mot fönsterbläcket.. oj oj, det kan inte bli bättre. - Som jag sa tidigare, är jag inte riktigt nöjd med nappandet. Jag tror jag tar ut nappen för sent *skrynklar ihop ansiktet* Han hinner nog somna.. meeen, jag mår bra när han inte har nappen i munnen i alla fall, så.. jag fortsätter ta ut den även om han sover *ler*
Jag ska fråga hon där sköterskan på BVC hur de tänkt att det ska fungera. Jag fick ett häfte sist, därur jag läste om den här metoden, men det stod aldrig vad man sku göra när barnet VAKNAR OCH VILL HA NAPPFAN!!! Om hon nu har nått svar, eller säger "jag vet inte" igen...
Fortsättning följer, säkert...


Let it rain, let it rain..
Underbart med regn!!


V hos mormor å morfar
Jag är så trött, mamma..




Over And Out!!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0